zondag 9 juni 2013

#23 Evalueer wat je in de afgelopen tijd hebt geleerd

Nu zijn we aangekomen aan het einde van de 23Dingen-cursus...

Kort voor de start in februari maakte ik me toch een beetje zorgen of ik het wel allemaal zou kunnen, had geen idee wat er zoal op me  zou afkomen. Maar naarmate de cursus vorderde, bemerkte ik, dat de opdrachten niet al te moeilijk waren. Wat me een beetje tegen viel was  de toch wel behoorlijke tijd die je erin moest steken, de lange artikelen die je moest lezen en altijd maar weer dezelfde vragen, die ik dacht in voorgaande blogberichten al beantwoord te hebben.

Het interessantst vond ik eigenlijk de dingen, waar je zelf aan de slag kon gaan, zoals deze, je eigen blog maken, Picasa, waarmee je foto's kunt opslaan en met elkander delen en vooral LibraryThing, waar ik in toekomst mijn eigen boekenlijsten kan samenstellen.

Wat me verrastte waren Crowdsourcing en Crowdfunding, dat het mogelijk is klanten op deze wijze actief mee te laten werken aan een betere kwaliteit van dienstverlening en ook bereid zijn om bepaalde projecten financieel te ondersteunen.

Natuurlijk zijn er ook altijd dingen, waarin je je minder kan vinden. Facebook en Twitter hebben nog steeds niet mijn voorkeur, hoewel ik vind dat ze wel nuttig voor de bibliotheek kunnen zijn.

23Dingen was voor mij een leuke en leerrijke ontdekkingsreis door de sociale media. Spannend en - naar ik hoop - nuttig voor de toekomst van de bibliotheek.







3 opmerkingen:

  1. Marion, gefeliciteerd met het behalen van je 23 dingen. Fijn dat dit gelukt is. zo zie je maar, dat we eigenlijk meer kunnen dan we van te voren denken. En inderdaad het was leuk om zelf aan de slag te gaan en op je eigen manier te leren. Ik vond het ook blikverruimend, en een reden om wat genuanceerder met alle nieuwe mogelijkheden om te gaan. Keuzes maken en consequent zijn; dat zijn toch de sleutelwoorden voor mij persoonlijk en voor onze organisatie. Nu genieten van een vrije zomer......dit is volbracht. Nu weer wereldse zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel geleerd en hoe gaan we alles een plek geven?!
    Allereerst van de zomer genieten: helemaal eens met Margot! en daarna kijken hoe we ons werk kunnen verbeteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat laatste ben ik ook benieuwd naar!
    Gefeliciteerd, je hebt het gehaald!

    BeantwoordenVerwijderen