maandag 3 juni 2013

#20 Bibliotheek 2.0 en de toekomst van bibliotheken

Na een aantal van de artikelen over Bibliotheek 2.0 gelezen te hebben, moet ik toch toegeven dat het mij een beetje gaat duizelen. Heel veel leeswerk, het meeste met dezelfde strekking: Die bibliotheken gaan of  MOETEN  veranderen, Bibliotheek 2.0 is die toekomst!
Een artikel sprong voor mij er eventjes uit, degene waarin Mark Dekkers verwijst naar de "Laughing Librarian" en "Library 2.0 is evil". Alles natuurlijk tamelijk overtrokken, maar laat zien dat er blijkbaar ook andere meningen bestaan die meer de negatieve kant uitgaan.

Persoonlijk realiseer ik me dat de bibliotheek van de toekomst er wel degelijk anders uit zal zien dan "wij" het gewend zijn. Voor mij is het noch even wennen dat het boek op zich iets meer op de achtergrond raakt en het werk zich meer op het digitale vlak zal afspelen.
Een noodzakelijke vernieuwing... Maar zeker ook een uitdaging.

1 opmerking:

  1. Zeker een uitdaging in een wereld waar beslissingen vrij traag genomen worden, in het digitale moet dit allemaal veel sneller!

    BeantwoordenVerwijderen