zondag 26 mei 2013

#18 Catalogiseer je boekenkast met LibraryThing



Na enige startmoeilijkheden - de omslagen van de boeken wilden niet verschijnen en de site werkte heel traag - heb ik het dan toch voor mekaar gekregen om een greep uit mijn collectie boeken (het zijn er veel meer - ook Duitstalige) als widget in mijn blog te plakken.

Eigenlijk ben ik heel enthousiast over de mogelijkheid mijn boeken nu te kunnen catalogiseren, want mijn verzameling groeit nog steeds. Een paar, voornamelijk heel oude boeken, heb ik helaas niet kunnen vinden en ik zou met dit programma nog iets langer moeten stoeien, om alle mogelijkheden te kennen. Ik vermoed dat je boeken ook handmatig kan invoegen, als ze in de aangesloten bibliotheken niet te vinden zijn.

Kan LibraryThing iets voor onze bibliotheek betekenen? De algemene bibliotheekcatalogus is ja al heel groot en goed verzorgt. Een mogelijkheid zou zijn, om boekenlijsten over een bepaald onderwerp samen te stellen en een link op onze website te plaatsen, zodat klanten die kunnen aanklikken.

1 opmerking:

  1. Je boekenlijst is geen verrassing. Knap dat je de widget in je blog hebt gekregen. Dat lukt niet niedereen.

    BeantwoordenVerwijderen